Terug naar beginpagina Homepage-Maken.nl
Versio Webhosting   

Boeken over Webdesign

Hieronder vind je boeken die over webdesign gaan. Onderwerpen die in deze boeken behandeld worden hebben vaak te maken met de gebruiksvriendelijkheid, toegankelijkheid, vormgeving en functionaliteit van een website.

Webdesign Boeken

Webdesign - van concept tot realisatie
Webdesign - van concept tot realisatie

Hedwig van Groenendaal

Hardcover, 404 pagina's

Beschrijving: De basis van een succesvolle website is een goed doordacht Internet Projectplan. Dit plan bestaat uit acht onderdelen en beschrijft alle aspecten die belangrijk zijn voor het ontwikkelen, realiseren en onderhouden van een website. Pak het voortaan professioneel aan. In dit boek leert u hoe.

Aan bod komen onder andere:

Experts op het gebied van onder andere design, usability, zoekmachine adverteren en juridische aspecten hebben hun medewerking verleend aan dit boek. Profiteer van hun kennis.

Dit boek is een leidraad voor opdrachtgevers, projectmanagers, webdesigners, webontwikkelaars, webprogrammeurs, tekstschrijvers, studenten, hobbyisten en internetduizendpoten. Alle facetten van het webdesign komen aan bod, van concept tot realisatie.


Don't make me think (Nederlandstalige editie)
Don't make me think (Nederlandstalige editie)

Steve Krug

Paperback, 187 pagina's

Beschrijving: Eindelijk is deze usability-bijbel in het Nederlands beschikbaar! Duizenden zo niet tienduizenden webbouwers, -schrijvers en -marketeers over de hele wereld kennen het boek en zijn er laaiend enthousiast over. Zo enthousiast dat ze er in hun dagelijks werk continu rekening mee houden. 'Don't make me think 'is immers het criterium om een website te beoordelen: zodra een gebruiker ook maar een seconde moet nadenken als hij op een site zit, heb je als webbouwer iets fout gedaan! Het risico dat die potentiële klant je site verlaat, is dan namelijk levensgroot. En dat risico wil geen enkele webbouwer lopen!

'Don't make me think' is een absolute musthave voor iedereen die professioneel met websites bezig is maar daar weinig of geen ervaring mee heeft: de ontwerpers, de programmeurs, de projectleiders, de marketeers en webmasters. Krugs duidelijke uitgangspunten en eenvoudig toe te passen principes maken u niet alleen tot een volwaardige gesprekspartner van de experts maar zorgen er ook voor dat u zelf de usability van uw site enorm kunt verbeteren. Voeg daar zijn soepele schrijfstijl en humor aan toe en u begrijpt waarom dit boek zo razend populair is!

» Don't make me think (Nederlandstalige editie) is ook verkrijgbaar bij: Computerboek.nl


Maatwerk MBO ICT Webdesign niveau 4
Maatwerk MBO ICT Webdesign niveau 4

Daniel Sanchez Cano

Paperback, 392 pagina's

Beschrijving: Webdesign 4 is bestemd voor alle opleidingen MBO niveau 4 waarbij het ontwikkelen van webomgevingen een rol speelt, waaronder Applicatie- en mediaontwikkeling, Mediavormgever en Mediatechnologie. Het is geschreven op basis van de competentiegerichte kwalificatiestructuur en is daarom uitstekend geschikt voor zelfstudie. Alle hoofdstukken zijn voorzien van voldoende praktijkgerichte opgaven en waarmee de theorie direct in praktijk kan worden gebracht. Daarmee is dit boek ook een praktische inleiding voor iedereen die zelf een website wil bouwen.

Deze derde druk is grondig herzien, waarbij de eerste twee hoofdstukken nu gebaseerd zijn op HTML5 en CSS3. Daarnaast is het hoofdstuk over UML uitgebreid met een paragraaf over klassendiagrammen. Via de website www.academicservice.nl is aanvullend materiaal beschikbaar, waaronder een oefentoets en enkele wat grotere praktijkopdrachten. Voor docenten die het boek voorschrijven zijn vier grote portfolio-opdrachten beschikbaar.

» Maatwerk MBO ICT Webdesign niveau 4 is ook verkrijgbaar bij: Computerboek.nl


Verleiden op internet
Verleiden op internet

Aartjan van Erkel

Paperback, 232 pagina's

Beschrijving: Online klanten voelen direct aan of u hebt begrepen waar ze voor zijn gekomen. Hebben ze een slechte ervaring op uw website, dan zijn ze zo weer weg en is het maar de vraag of u ze ooit nog terugziet. In 'Verleiden op internet' laat Aartjan van Erkel zien dat online gedrag voorspelbaar is, en dat eenvoudige ingrepen genoeg zijn om klanten het gevoel te geven dat ze welkom zijn op uw site. Bezoekers laten zich daarna graag overtuigen, én er zijn verrassende psychologische 'knopjes' waar u op kunt drukken om uw klanten onbewust te beïnvloeden.

'Verleiden op internet' geeft u eenvoudige, maar krachtige overtuigingstechnieken om het rendement van uw site te verhogen. Aartjan van Erkel bespreekt homepages, productpagina's, tekstpagina's, webformulieren en beeldmateriaal, en laat zien wat het geheim achter onweerstaanbare sites is. Door de vele praktische tips en voorbeelden komt u op ideeën om uw eigen site te verbeteren en zo het aantal aanvragen, inschrijvingen, reserveringen of bestellingen te verhogen. Vaak kan dat simpelweg door uw teksten of beeldmateriaal te veranderen, dus zonder technische aanpassingen. Daarmee is dit een onmisbaar boek voor iedereen die zich met websites bezighoudt!

» Verleiden op internet is ook verkrijgbaar bij: Computerboek.nl


Handboek webredactie
Handboek webredactie

Corona de Wert, Geert Poort

Paperback, 240 pagina's

Beschrijving: Klanten en relaties. Met een slim webadres, de juiste zoekwoorden en boeiende content komen ze direct bij uw site uit. Onderweg met smartphone of tablet of thuis of op het werk met de pc. Want 90% van de Nederlandse huishoudens heeft toegang tot internet (we zijn koploper in Europa) en maar liefst 95% van alle bedrijven. Een ongekend groot potentieel. Maar wanneer er iets niet klopt op uw website, zijn diezelfde klanten net zo snel weer weg als ze gekomen waren: met één muisklik...

Webbezoekers verleiden en vasthouden vraagt namelijk nogal wat, veel meer dan een gelikte online presentatie en flitsende content. Daarom is het belangrijk om eerst na te denken over de uitgangspunten van de site. Zijn die helder, dan kunt u beargumenteerde beslissingen nemen over bijvoorbeeld webstructuur, tone of voice van teksten, SEO, usability, en contentsoorten.

Dit 'Handboek webredactie' vertelt u alles wat u hierover moet weten. Het is hét hulpmiddel voor iedereen die een website onderhoudt of ontwikkelt. Het handboek bestaat uit negen delen met in totaal 21 hoofdstukken waarin alle belangrijke webonderwerpen aan bod komen: strategie, structuur, schrijven voor het web en schrijven voor zoekmachines, audiovisuele content, testen van usability, internetrecht, social media, en nog veel meer. Op de Nederlandse markt bestaat geen completer boek over webredactie dan dit.

» Handboek webredactie is ook verkrijgbaar bij: Computerboek.nl


Handboek Usability
Handboek Usability

Peter Kassenaar

Paperback, 351 pagina's

Beschrijving: Op internet is de gebruiker de baas. Met maar één muisklik kan hij kiezen uit duizenden soortgelijke websites. Usability gaat over het gebruiksgemak van websites. Hoe gebruikersvriendelijker uw website is, hoe beter hij zal scoren ten opzichte van de concurrentie.

In het geheel in kleur uitgevoerde 'Handboek Usability' laat Peter Kassenaar u zien welke richtlijnen van toepassing zijn bij het maken van gebruikersvriendelijke websites. U leert onder meer hoe usability gedefinieerd wordt en welke kenmerken van toepassing zijn op gebruikersvriendelijke websites. Aan de hand van helder beschreven theorie en talloze schermafbeeldingen met goede en foute voorbeelden hebt u snel inzicht in veelgemaakte usabilityfouten bij webdesign. Door het gebruik van vragen en praktijkoefeningen aan het eind van ieder hoofdstuk is het 'Handboek Usability' buitengewoon geschikt voor opleidingen en zelfstudie.

Tot de behandelde onderwerpen behoren:

Dit boek is een must voor webdesigners, webprogrammeurs, webmasters, webschrijvers, hobbyisten, (media)studenten, projectmanagers en marketeers. Kortom, iedereen die met websites werkt om mensen te bereiken. Eén boek - alles over website usability.

» Handboek Usability is ook verkrijgbaar bij: Computerboek.nl


Webdesign voor Dummies
Webdesign voor Dummies

Lisa Lopuck

Paperback, 320 pagina's

Beschrijving: Er kunnen aardig wat mensen nodig zijn om een website te bouwen, ontwerpen en onderhouden. Of je nu alleen een site ontwerpt of deel uitmaakt van een ontwerpteam, deze geheel up-to-date gids helpt je daarbij. In dit boek lees je alles over plannen, produceren, kleuren en lettertypen kiezen en inhoud beheren. Er zit zelfs een scheutje HTML door.

» Webdesign voor Dummies is ook verkrijgbaar bij: Computerboek.nl


Basishandleiding Webdesign
Basishandleiding Webdesign

Gerard Staal

Paperback, 112 pagina's

Beschrijving: De 'Basishandleiding Webdesign' is een snelle en eenvoudige manier om direct aan de slag te gaan met het ontwerpen en maken van websites.

Alle aspecten van webdesign komen op een begrijpelijke manier aan de orde:

» Basishandleiding Webdesign is ook verkrijgbaar bij: Computerboek.nl


Functioneel webdesign
Functioneel webdesign

Nielsen

Paperback, 439 pagina's

Beschrijving: Ervoor zorgen dat juist jouw website in het oog springt is niet zo eenvoudig als het lijkt. Door de enorme overvloed aan webpagina's die allemaal hun aandacht opeisen zijn vormgevers en Internet bedrijven gedwongen alles op alles te zetten om bezoekers aan te trekken. Een manier om dit te doen is om de site zo functioneel mogelijk te maken. Dit klinkt heel simpel maar surf maar eens rond en je zal merken dat het in de praktijk best wel tegenvalt. Wel eens nagedacht over een kortere URL zodat de kans op een typefout en daardoor het niet kunnen vinden van de site wordt verkleind?

In 'Functioneel webdesign' legt Jakob Nielsen haarfijn uit waar het allemaal om gaat: gebruikersvriendelijkheid. Hij beschrijft dit op een unieke manier en aan de hand van talloze voorbeelden. Hij verplaatst je in de gedachtewereld van de gemiddelde bezoeker van een website en legt hiermee een link tussen gebruiker en vormgever. Het boek legt je vooral uit wat je moet doen en niet zozeer hoe. het is dus niet gebaseerd op techniek maar op inzichten van een van de meest vooraanstaande mensen op dit gebied.


Rocket surgery made easy (Nederlandstalige editie)
Rocket surgery made easy (Nederlandstalige editie)

Steve Krug

Paperback, 137 pagina's

Beschrijving: Het langverwachte vervolg op het enorm succesvolle 'Don't make me think! Het idee dat een gebruiker als vanzelf zijn weg moet kunnen vinden op uw site is al jaren bekend. En het is ook al jaren bekend dat het enorm loont als u uw site regelmatig laat testen op die usability.

Maar welke organisatie heeft er jaarlijks duizenden euro's voor over om die gebruiksvriendelijkheid door een professional te laten beoordelen? Met dit boek kan nu iedereen aan de slag om zijn website, applicatie of welk ander internetproduct dan ook te testen. Met veel praktische adviezen, nog meer illustraties en zijn typische humor laat Steve Krug zien hoe je dat doet.

Een ochtend in de maand, meer is er niet nodig om de belangrijkste usabilityproblemen te herkennen en zelf op te lossen! Dat is alles!

» Rocket surgery made easy (Nederlandstalige editie) is ook verkrijgbaar bij: Computerboek.nl


Homepage-Maken Tip

De makkelijkste manier om je eigen website te maken?
Dat is via een website bouwer als Weebly. Hiermee kun je eenvoudig via je browser door middel van drag-en-drop een website bouwen. Je kunt volledig gratis beginnen met 500MB webruimte voor je site. Zo nodig kun je een betaald pakket nemen met eigen domeinnaam, "onbeperkte" opslag (fair use policy) en e-commerce mogelijkheden.

Weebly is daarom een prima optie als je snel een website in elkaar wilt zetten. Kennis van HTML of het installeren van een eigen content management systeem is niet nodig bij Weebly.

Klik hier om te starten met je Weebly website!

Zoekfunctie en Overige Info


Copyright © Homepage-Maken.nl 2000-2018 · Privacybeleid

Deze pagina voldoet aan de XHTML 1.0 richtlijnen     Deze pagina voldoet aan de CSS richtlijnen

[Naar boven]  [Home]